°•.♥.•°كلمه وعجبانى°•.♥.•°

عجبتني كلمة من كلام الورق النور شرق من بين حروفها و برق حبيت أشيلها ف قلبي .. قالت حرام ده أنا كل قلب دخلت فيه اتحرق !!!وعجبي

نفسي أتمطع
أنزل .. اطلع
أحلق أقرع
وأتشجع وأقلع
كل هدومي القديمة
وأرمي الحاجات اللئيمة
وأبقى حر كده
زي الطير
نفسي أضحك من قلبي
من غير ما أخاف
وأقول اللهم أجعله خير
يا أخي نفسي مرة
أغير خط السير
يعني مش زي ما روحت
لازم أرجع
نفسي أفرح بضحكتك
من غير ما أخطفها منك
أو أحسدك
أو أطمع
نفسي أبص م الشباك
براحتي
وأقول ياه
الله
يا بختي
نفسي أحس من تاني
بالجمال
يا سبحان من أبدع
نفسي يبقى لية لازمة
ف وقت الحزن .. والأزمة
تلاقيني ببني
بصلح
بغير
بحلم
يعني أنفع
نفسي ده يحصل
قبل كل شيء جوايا .. ما يعجز
أو يودع
نفسي أحب من تاني .. النهار
والعمار
يعني بأختصار
نفسي أرجع تاني
بني أدم
تفتكر ده ممكن ..؟؟؟؟
وأنا ولا بشوف .. ولا بسمع


علي سلامة

0 التعليقات:

إرسال تعليق